» LARPy, dramy » 6 Nocy

6 Nocy


wersja do druku

drama cykliczna we Wrocławiu


6 Nocy
Fabuła W Los Angeles Przymierze Niezwyciężonych rządziło od zawsze. A przynajmniej tak się wszystkim wydaje. Książę, Victor III trzymał miasto w żelaznej ręce od niezliczonej ilości nocy. Tak wielu, że w końcu przestał sobie radzić ze swoją egzystencją. Postanowił odejść, oddać się zimnym odmętom torporu. Zwołuje wszystkich Spokrewnionych Miasta Aniołów na ostatnie spotkanie w Elizjum. To tam ogłosić ma, co stanie się dalej z jego miastem. Ale to wszystko nie jest takie łatwe jakby się wydawało. Z pięćdziesięcioletniego snu budzi się stary Książę, poprzednik Victora. Jest słaby, zagubiony w nieznanym świecie i do tego nie pamięta wielu rzeczy ze swojego wcześniejszego nie-życia. Największy rywal Victora, Shawn - najmocniejszy z pretendentów - zostaje zamordowany w tajemniczych okolicznościach. Na miejscu zbrodni odkryto tajemniczy symbol "VII" - rzymskiej siódemki. Plotki mówią również, że sam urzędujący Książę ostatnio postradał rozum. Podobno wdaje się w dialog z niewidzialnymi rozmówcami, przestaje nad sobą panować i patrzy tylko gdzieś nieobecnym wzrokiem. No i do tego całkowicie uzależnił się od krwi innych Spokrewnionych. Zaiste, ostatnie noce nie należą do spokojnych. Czy uda Ci się w nich odnaleźć? Informacje dla graczy W Los Angeles czujesz się wiecznie obserwowany. Mijasz puste oczy na ulicy. Seks, kłamstwa, potrzaskane kasety video trzeszczą pod stopami. Dzisiaj szalony Książę wampirów wzywa wszystkie sługi nocy na ucztę. Jest słaby i może już tego wieczora ktoś zajmie jego miejsce. Może nawet ty sam? Zapraszamy wszystkich chętnych do uczestnictwa w dramie wampirzej rozgrywanej w Nowym Świecie Mroku. Wszelkie informacje uzyskać można u mistrzów gry: Jakub "Fingrin" Tabisz gg: 5219833 mail: kubatab (at) wp.pl Bartek "Zioło" Zioło gg: 2414668 mail: los_ziolos (at) o2.pl Adrian Twardak gg: 1059913 mail: adrian.twardak (at) gmail.com Drama przewidziana jest na 6 odcinków. Pierwszy z nich odbędzie się w piątek, 22 czerwca, o godzinie 18:00 w studenckim klubie "Bajer", w budynku T15 Akademików Politechniki Wrocławskiej na Wittigowie we Wrocławiu. Kolejna odsłona w sobotę, 8 września. Dokładniejsze dane zostaną podane później. Następne 4 odcinki odbywać się będą w odstępach miesięcznych, do stycznia 2008 włącznie. Zgłaszać się jednak można także do odsłony wrześniowej, jeżeli ktoś nie będzie mógł przybyć 22 czerwca, jako że czerwcowa odsłona dramy jest jedynie preludium. W trakcie dramy mogą tez zaistnieć okoliczności w których do miasta przybędą nowe wampiry. To już jednak będzie zależeć od samych graczy. Jak stworzyć postać? W "6 nocach" dajemy bardzo dużą dowolność jeśli chodzi o postaci graczy. Najważniejsze jest, aby gracze dobrze się bawili. Dlatego też postaci wymyślacie sobie praktycznie sami. Każda postać, wraz z jej krótka historią, opisem oraz przynależnością klanową (dla osób nie znających realiów Wampira: Requiem zorganizowane zostaną specjalne spotkania instruktażowe), scharakteryzowana zostanie przez trzy współczynniki: - pozycja (czyli miejsce zajmowane w hierarchii wampirzej społeczności) - środki finansowe i wpływy w mieście (ogólno pojęte wpływy i koneksje ze światem śmiertelnych) - moc wampirza (dyscypliny, rytuały, atrybuty itd.) Każdy z tych współczynników będzie posiadał wartość od 1 do 5. Odwzorowywać ona będzie możliwości związane z każdym z nich. I tak: POZYCJA Ten współczynnik okresla czy wampir zajmuje jakąś pozycję w społeczności wampirów. Pozycje mają rózne specjalne umiejętności. Ten współczynnik określa też dostęp do zasobów wampirzej społeczności - jak tereny łowieckie którymi można handlować, albo ghoule. W zależności od deklaracji graczy, zostanie stworzona struktura społeczna wampirzego Los Angeles. 1 - sam dół hierarchii 2 - ogar / harpia 3 - pan / pani Elizjum, Bicz, itp. 4 - Starsi klanów, Herold, Szeryf, 5 - Seneszal, Primogeni ZASOBY Cecha zasobów będzie pozwalała na różne akcje/działania pomiędzy larpami. Na przykład obsmarowywanie konkurencji w posiadanej gazecie. Czy nasyłanie prawników na niesfornego Szeryfa. Zależnie od ilości punktów wydanych na zasoby, możliwości będą większe. Szczegółowo będziemy je jeszcze prezentować w nadchodzących dniach. 1 - pusta kieszeń 2 - znajomości na ulicy i w mieście , dziennikarz, kontakty w policji, znajomy prawnik, dealerzy 3 - właściciel klubu, ktoś znany na salonach, biznesmen, kontrola nad jakimś prawnikiem 4 - właściciel sieci klubów, kontrola działu gazety lub policji, kancelaria prawnicza, jakieś w miarę ważne stanowisko 5 - szef mafii, szara eminencja polityki, głowa lokalnego kościoła, szef lokalnej policji, własne media, lub prokurator stanowy MOC Moc to w skrócie siła wampira. Jego Dyscypliny, Potęga Krwi (PK), oraz rytuały, czy też Devotions. 1 - PK 1, 3 kropki na Dyscyplinach 2 - PK 1, 5 kropek na Dyscyplinach 3 - PK 2, 7 kropek na Dyscyplinach, rytuał lub Devotion 4 - PK 3, 9 kropek na Dyscyplinach, 2 rytuały lub 2 Devotions 5 - PK 4, 12 kropek na Dyscyplinach, 4 rytuały lub 4 Devotions Wszystkie opisy to tylko ogólne przykłady mające na celu zobrazowanie co tak właściwie dany 'poziom' współczynnika odwzorowuje. Każdy gracz startuje ze wszystkimi współczynnikami na 1. Dostaje jednak 7 punktów do rozdysponowania pomiędzy nie, z takim tylko zastrzeżeniem, że awans na 5 'poziom' w którymkolwiek ze współczynników kosztuje 5 punktów, a nie 4. Przykładowo wiec jedna postac może mieć Pozycje na 3, Zasoby na 3 oraz Moc na 4. Albo też Pozycję na 5, a Zasoby i Moc na 2. Możecie sami określić co dokładnie chcecie, aby te współczynniki odwzorowywały, albo też zdać się na MG. Postaci należy przesyłać do jednego z MG drogą najlepiej mailową. Wszelkie pytania można zadawać bezpośrednio MG. Funkcje i polityka W dramie "6 nocy" polityka będzie dosyć rozbudowana - zwłaszcza że to ulubiona zabawa wszystkich porządnych wampirów. Na każdej odsłonie dramy przeprowadzane będą głosowania, które będą zmieniały sytuację w mieście. Nie będą jednak głosować wszyscy uczestnicy wampirzej społeczności. Nie jest to Kartiańskie miasto. Głosować będą reprezentanci poszczególnych grup, oraz Seneszal. Przedstawiciel grupy (5 osób) - 1 głos Seneszal - 1 Szeryf - możliwość zwoływania krwawych łowów ( podlega głosowaniu), możliwość zwołania jednego pojedynku (na wniosek jednej strony) Herold - ustalanie kolejności głosowania, możliwość odroczenia jednego wniosku do następnego spotkania (odsłony dramy) Dokładniejsze informacje będą jeszcze podawane. Oprócz wymienionych tu funkcji jest jeszcze Pan Elysium, oraz Bicz, Ogar, Harpie. One też mogą posiadać specjalne zdolności. Tymczasowo nie zostało to jeszcze określone. Głosowania Możliwe głosowania (każdy reprezentant może zgłosić jedno):
  • wybór nowego Księcia - jednogłośnie, jest to tradycja w Los Angeles - konieczna przy zmianie władzy.
  • Krwawe Łowy - zgłasza Szeryf - poparcie 2/3 ( czyli na przykład 4 na 6 głosów)
  • pozbawienie dóbr ( na przykład terytorium łowieckiego) - zgłasza każdy reprezentant - większość
  • zmiana funkcji (z wyjątkiem seneszala, musi być powód oraz zgłoszony kandydat na funkcję) - 2/3 głosów
  • odwołanie seneszala i wybór nowego seneszala - jednogłośnie (uwaga liczy się tu głos seneszala)
  • likwidacja lub przejęcie jednej z ludzkich instytucji - większość (zmienia to wpływy)
  • wykluczenie ze społeczności - niemożność bycia przez jedną odsłonę dramy w jakiejkolwiek grupie i wybierania swojego przedstawiciela - 2/3 głosów (gracz uczestniczy w dramie, ale nie liczy się przy tworzeniu grup)
  • pozbawienie praw publicznych (utrata na czas odsłony swojej funkcji, głosu itd., musi być podany powód) - 2/3 głosów
  • wolny wniosek (nie ujęte w powyższych) zależnie od wagi sprawy (określenie wagi sprawy też może podlegać głosowaniu) - zwykła większość lub 2/3
W przypadku gdy Seneszal jest reprezentantem 5 osobowej grupy może posiadać dwa głosy. To wszystko są wstępne załozenia i mogą ulec pewnym zmianom. Na dramie będą też inne ciekawe rozwiązania - jak gazeta, czy też system punktów krwi ograniczający nieustanne korzystanie z Dyscyplin. Wszystkie szczegóły będą podawane na bieżąco, proszę śmiało zadawać pytania. Więcej informacji otrzymać można również na Forum dramy.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Turel
   
Ocena:
0
Jestem zaintrygowany! Będzie jakaś opłata akredytacyjna czy wstęp dla każdego co się zjawi?
11-06-2007 18:16
~AD.ryan

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0

Nie, wstęp jest wolny, zobacz szczegóły na forum z linku na końcu artykułu.
11-06-2007 18:27
Fingrin
   
Ocena:
0
Wstęp jest wolny. Jeżeli chcesz zagrać to musisz przygotować postać - wskazówki na podanym forum. Możesz też przyjść i popatrzeć.
Wszelkich informacji i odpowiedzi na pytania udzielam też przez gg. Spójrz na mój polterowy profil w tym celu.
12-06-2007 09:47
sethisse
    Nie wiedzieć dlaczego
Ocena:
0
link nie do końca spełnia swoją funkcję: mówiąc łopatologicznie: nie działa:(

Swoją drogą żałuję, że wcześniej nie zainteresowałam się tą Dramą...

Aż mi się czasy PLbN przypominają...mrrrauk:)

Powodzenia i więcej takich pomysłów:)
26-06-2007 18:27
~Z

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
pierwsza się już odbyła, ale można spokojnie zagrać w drugiej, nawet jeśli nie grało się w pierwszej..
natomiast link powinien zacząć niedługo działać :)
27-06-2007 12:27
Darkhan
   
Ocena:
0
i po Dramie ... :)
14-04-2008 23:56

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.