- wybór profesji, która pozwala na odegranie wybitnego specjalisty w określonych dziedzinach,
- wybór poziomu skomplikowania świata,
- dokładnie zostaje omówiona siła woli, która jest nieocenioną siłą wspomagającą w trakcie łowów.
Hunter: The Vigil
Na podręcznik Hunter: The Vigil czekałam z niecierpliwością. Od dawna fascynowało mnie granie najsłabszymi istotami w Świecie Mroku – ludźmi. Co sprawia bowiem, że wszystkie "supernaturalne" istoty pragną zachować swoje istnienie w tajemnicy? Dlaczego boją się słabego człowieka? Jaki jest powód, że inkwizycja nie jest krwawą legendą, a realnym zagrożeniem? Nowy podręcznik wydawnictwa White Wolf przynosi odpowiedzi na sporą część tego typu pytań. Ludzie, zepchnięci do roli pionków przestawianych na szachownicy, wracają. Należy się ich bać.
Na samym wstępie, zanim czytelnik sięgnie po Hunter: The Vigil, należy zaznaczyć, że jest to osobna linia wydawnicza. Pomimo tego twórcom udało się wyjść obronną ręką z zarzutów o stworzenie nowej rasy istot nadnaturalnych. Łowca pozostaje śmiertelnikiem, choć pod pewnymi względami jest on już nieco innym gatunkiem. Przyjrzyjmy się zatem pokrótce zawartości podręcznika.
Wprowadzenie zabiera nas w mroczny i niebezpieczny świat łowów. Hunter: The Vigil jest bowiem grą o ludziach, którzy szukają prawdy na temat potworów czających się w ciemności. Chcą je zniszczyć lub ukraść im moc. Różne cele, jeden rezultat – istoty nadnaturalne nie mogą spać spokojnie. Istnieją bowiem straceńcy, którzy postanowili bronić przed nimi rodzaj ludzki. Łowy oczywiście nie są proste. Każdy, kto chce zwalczać potwory musi liczyć się z utratą zdrowia lub nawet życia. Może się zdarzyć, iż uznany za mordercę trafi w ręce ludzkiego wymiaru sprawiedliwości lub przechwycony przez przeciwników, zakończy swój żywot wśród okrutnych tortur. Ci, którym udaje się przetrwać, bardzo często przypłacają to koszmarami nocnymi, obsesjami, chorobami psychicznymi… Prawdziwego łowcę nic jednak nie zdoła powstrzymać. On już się poświecił. On poluje…
Rozdział pierwszy to historia łowców czyli podróż przez wieki, podczas której poznamy genezę wielkiej wojny, jaka toczy się pomiędzy ludźmi a bestiami. Musimy bowiem zrozumieć, że podstawową zasada przeżycia jest fakt, iż łowca nie działa sam. Może być to grupa przyjaciół, może być to organizacja równie tajemnicza jak jej ofiary. Zawsze jednak siłą łowcy są mięśnie jego towarzyszy, mądrością – wiedza zdobywana przez pokolenia, bogactwem – wsparcie tych, którzy sami nie mogą chwycić za broń. Łowca to również wybór i dramat pojedynczego człowieka. Mroczny sekret przeszłości, który popchnął go na drogę polowania…
Wraz z historią łowców poznajemy także dokładną klasyfikację ich celów. Są to nieumarli (wampiry, duchy, zombie), bestie (istoty zarażone likantropią, istoty przejęte przez złe siły, demony, faerie), ludzie (wiedźmy, magowie, kultyści, wszelkiego rodzaju psychopaci, anomalie) oraz… inni łowcy: cele poszczególnych organizacji są bowiem tak różnorodne, że nie potrafią one stworzyć wspólnego frontu.
Rozdział drugi to dokładne wskazówki dotyczące kreacji postaci. Podręcznik przeprowadzi nas szczegółowo przez każdy kolejny etap tworzenia bohatera. Począwszy od powstania historii postaci, w której powinno znaleźć się wyjaśnienie dlaczego akurat ten człowiek zdecydował się na niekończąca się walkę. Pojawiają się tez pewne nowości:
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Ocena: 5.5 / 6